vineri, 11 octombrie 2013

Plante aromate pentru gatit


Intotdeauna mi-am dorit sa am la o gradina cu cateva randuri de plante aromate, de unde sa imi culeg cantitatea exacta de marat pentru salata de varza, menta pentru friptura si busuiocul pentru salata de rosii cu branza.
Si in gradina sa am menta pe care sa o culeg pentru a pregati cu ceai care sa fie baut alaturi de biscuiti cu unt.




Rozmarin:
Se toaca marunt si se amestaca cu usturoi. Se foloseste ca asaos la chiftele marinate sau cartofi copti.


Marar:
Se foloseste tocat sau lasand crenguta intreaga, pentru sosuri, muraturi si salate.


Maghiran
Cel mai bun este cel proaspat, tocat si amestecat cu putin ulei de masline. Pasta se intinde peste peste sau carne miel inainte de coacere.


Salvie
Se foloseste frunza intreaga. Se aseaza frunzele intregi pe carnea de porc sau se pune peste supa si se lasa putin la inabusit.


Cimbru
Excelent pentru sosuri, se poate toca si presara peste fructe de mare, carne pregatita pentru gratar.



Tarhon
Are aroma de anason ce se potriveste cu salata de rosii si carne de pasare.


Menta
Unul dintre cele mai bune ceaiuri sunt cele preparate din menta proaspata. Menta nu se adauga in mancarea ce urmeaza a fi gatita pentru ca aroma ii dispare.
Pentru a conserva menta peste iarna se toaca, se amesteca cu ulei de masline si se congeleaza.


Patrunjel:
Se toaca fin si se adauga dupa gatire peste fructe de mare, carnaciori, supa si ciorrba.


Frunze de ceapa
Se pune pentru oua fierte sau in omleta.


Coriandru
Se potriveste cu mancarea picanta.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu