vineri, 16 august 2013

Crema Maria contra pistruilor de noapte

Bunica mea avea pistrui, mama are pistrui, eh..desigur si eu am pistrui. Tenul meu nu a fost vreodata alb precum hartia, nici crem precum untul si nici maroniu uniform precum o piele bronzata, ci un amestec individual de puncte si nuante.
Daca ma intreaba cineva vreodata ce tratamente pentru fata folosea bunica mea, pot recita si in somn: “Crema Maria contra pistruilor de noapte”. O perioada, imediat ce am invatat sa citesc, m-am intrebat ce sunt “pistruii de noapte”, iar intr-o dupa amiaza de plictiseala de vacanta, cand in mintea lenesa si toropita ramane un gand care se tot plimba, am deslusit adevarul: doar crema este “de noapte”, pistruii sunt permanenti.
La acea varsta adevarul nu m-a socat, ci m-a facut mandra ca cei 10-20 de pistrui pe care ii avem vor ramane permanent pe nasul mei.
Cu timpul lor li s-au adaugat insa altii si altii si incercand sa gasesc remedii am ajuns sa folosesc rosia. Iata cum o folosesc: pisez bine o felie de rosie decojita si o aplic pe fata. O las 30 de minute si clatesc fata cu apa calduta. De cele mai multe ori adaug rosiei pisate si o lingurita de argila.
Amestecul este ingrozitor de astringent, iar tenul meu uscat ustura si se strange dupa aplicarea rosiei. De aceea inchei operatia cu aplicarea unui strat consistent de crema sau a unei masti cu miere.
In cateva zile de utilizare a acestei masti tenul ramane curat, alb si minunat, ca si cum niciodata petele nu ar fi fost prezente. Masca trebuie aplicata periodic, altfel pistruii si petele rasar la locul lor.


Aceste calitati ale rosiei sunt date de continutul de vitamina A si C si de cantitatea mare de antioxidanti.
Iata si alte retete pentru alte tipuri de masti:

Ten cu pori deschisi
-           -   2 lingurite de suc de rosie,
-        3-4 picaturi de zeama de lamaie.
 Amestecul realizat se aplica pe fata cu un tampon cosmetic sau cu o carpa moale.  Se aplica prin masaj pe zonele cu porii deschisi si se lasa pe fata 15 minute.
Apa rece ajuta la inchiderea porilor, astfel ca asa se va folosi pentru curatarea mastii.

Lamaia contine vitamina C si acizi organic. Se utilizeaza in principal pentru ten gras, pori si puncte negre, mai ales datorita proprietatilor ei antiseptice.

Ten acneic
Doar o felie de rosie pasata se aplica pe fata. Se lasa 30-40 de minute si se indeprateaza cu apa calduta.
Ten gras
 -   o felie de rosie fara coaja
      2-3 felii de castravete
Rosia si castravetele se paseaza si se amesteca. Amestecul se lasa pe fata 30-40 de minute, apoi se clateste cu apa calduta.
  
Castravele contine foarte multa apa, vitamina A, B si C si minerale (magneziu, mangan, potasiu). Toate acestea ajuta la hidratarea tenului, detoxifierea lui, calmarea arsurilor pielii, calmarea iritatiilor aparute pe piele.

Ten uscat
-felie de rosie, 
-o lingurita de miere.
Rosia pasata se amesteca cu mierea si se aplica pe fata. Se clateste dupa 30-40 de minute.
Mierea are proprietati puternic antioxidante si antiseptice si este o sursa bogata de enzime, vitamine, amino acizi si minerale. Mierea reduce inflamatiile si ajuta la regenerarea celulelor.
Succes doamnelor la incepartarea pistruilor de zi si de noapte!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu