marți, 10 decembrie 2013

Despre alegeri

Odata am fost tentata sa scriu articole pentru adolescent si tineri. Chiar am aplicat la o platforma ce cauta acest tip de articole.

CV-ul meu, cuprinde insa multa experienta tehnica, iar cursurile  pe care le-am urmat de-a lungul dezvoltarii mele se refera in general la audituri si certificari, nu la consiliere si psihologie.

“Ce ai putea tu scrie, astfel incat sa ii intereseze pe adolescenti?, am fost intrebata”. “As scrie ceee ce am invatat singura de-a lungul vremii, dar mi-ar fi fost de un imens folos sa le aflu mai devreme.”
“Sa numeri, sa repair un telefon?, au continuat intrebarile”. “Exact! Sa stiu ca pot face toate acestea si inca multe altele. Sa stiu ca pot realiza tot ceea ce imi propun sa realizez. Sa stiu ca nu exista limita pentru mine.”

Am invatat ca pot fi cea mai buna dintr-o clasa tehnica, intrecandu-i cu mult la rezultate pe baieti. Am descoperit ca nu intodeauna a fi cel mai bun din clasa iti aduce aprecierea colegilor, ci doar a prietenilor tai. Am descoperit ca a-ti stabili tinte si a le urma cu staruire este aprope mereu urmat de gasirea drumului si de realizarea obiectivului.


Am invata ca nu trebuie sa lucrezi la o companie mutinationala pentru a fi apreciat, ci trebuie sa gasesti locul unde activitatea pe care o desfasori iti face tie placere si iti aduce tie satisfactie, in primul rand.

Am invatat ca se pot creste copii si atunci cand iti contruiesti o cariera. Echilibrul este greu de pastrat, dar nu imposibil. Le poti face pe amandoua daca doresti si la fel de bine poti alege doar una dintre ele daca asa iti propui.

Am descoperit ca trebuie sa iti creezi “filmul” tau daca vrei sa faci parte din scenariul propriu, altfel vei fi mereu actor in scenariile altora.


Aceste lucruri mi-ar fi placut sa le cunosc in adolescenta.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu